Rubriken säger allt, vilket toppenväder det är och har vart nu det senaste, hoppas det bara håller i sig :) att sitta och sola med hög musik på är bara för bra!

Ridningen igår gick bra och det var så hääär härligt att sitta på hästryggen igen, även fast det bara bestod utav 40 minuter skritt var det en otrolig känsla. Dagens ridpass ser likadant ut, en skrittrunda ut, får se vart den leder :) förövrigt har jag lagt upp en plan hur han skall ridas 3 veckor framåt. Den kommande veckan består endast av skritt, den andra vila då jag är bortrest, mamma kommer förhoppningsvis hitta på något med honom då :) den tredje består två dagar med skritt och sen resten med travintervaller. Galoppen får jag se när den kommer, inget jag vill stressa på med eftersom det är den haft svårt med, tur att det var när han blev skadad som galoppen verkligen höll på att bli bra, en lugn och fin galopp, inte stressig alls, så att man slutade bra och förhoppningsvis kommer han ihåg det :) hoppningen, tja den kommer väl men som sagt tar hellre en väldigt lugn igångsättning än en stressad så han kanske blir skadad igen, enligt veterinären kunde vi vara om ca. En månad där vi var innan han blev skadad men jag tror mer på två månader då jag kommer vilja bygga upp honom i skritt så mycket som möjligt .. :) men vi får se!

Kommentera

Publiceras ej