Hej bloggis♥
Inte skrivit här på jättelänge, och det har hänt en hel del faktiskt. Men jag funderar på att börja blogg igen lite smått, mest för att kunna få skriva av sig och så ibland.
 
Men i alla fall, jag har..
 
♥ .. klarat alla nationella, haha.
♥ .. gått ur nian med bra betyg och nådde mitt mål att ha över 250 poäng (257,5), inte illa!
♥ .. fått sommarlov (!!!!!!) <3<3<3
♥ .. firat 1 år med min älskade pojkvän Alexander♥
♥ .. nästan fått klart allt i mitt rum.
♥ .. Hittat på en massa skoj med bästis, Ullared, Liseberg, shoppat  loss osv.
♥ .. gjort en ombrefärgning på mitt hår, och gaah! Det blev orange typ. Inte alls som jag ville:( Bytte därför tillbaka till mörkbrunt hår snabbt som sjutton.
♥ .. Sprang nästan en mil och allt bara flöt på, sprang och sprang utan att jag kände mig trött eller tvungen till att ta en paus. Vilken känsla, Amazing.
 
Har så klart hänt mycket mer, men detta är det som ploppar upp i mitt huvud just nu. Och då undrar nå säkert hur det ser ut på hästfronten? Ja, där är det inga bra nyheter alls. Min fina Callum blev jättehalt för ca. 2-3 veckor sedan. Så halt att vi inte ens kunde få in honom på transporten till Åby. Tillslut lättnade hältan och vi kunde då köra honom dit för ca. en vecka sen. Det visade sig att han hade en jättestor hovböld i ena frambenet.. Den hade tydligen vart där ganska länge och de ger en hel del förklaringar till varför han betett sig så som han gjort det senaste. Inte alls konstigt, stackarn har ju haft så otroligt ont.
 
Vi har hela tiden förknippat det med hans hovskabb (kan göra hästar halta det också) och då han fått behandling mot det men blev aldrig bättre. Men det känns skönt att man nu orsaken och att veterinären och deras hovslagare kunde fixa hovbölden. Igår var han på återbesök och det såg riktigt fint ut! Så pass fint att han kanske skulle tillbaka till Åby nästa vecka och skos.
Bebisen med sitt gips (det blåa är skydd) i sin sjukhage
 
Ramadja då? Vet faktiskt inte om hon har något föl i magen, det pendlar. Vissa dagar ser hon dräktig ut medan andra inte. Tycker hennes mage är lite för liten för att det bara ska vara en månad kvar. Men jag håller alla mina tummar och tår. Hade inte vart kul att för tredje gången inte få något föl. Men jag har läst att det är ganska vanligt att ston har små magar ibland när de är dräktiga. För hon har blivit ganska annorlunda, har en annan blick än vad hon brukar. Sen är hon nästan lite "drömmande" och borta, samt blivit mycket lugnare och snällare, haha..
Min fina Ramadja för några dagar sen
 
 
Som sagt, det är sjukt skönt med sommarlov. Hoppas det blir ett riktigt bra ett med nice väder. Ni får har det så bra så länge, cya :)
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej